U ovom tekstu saznaćete šta je to SEO copywriting i na koji način ga možete iskoristiti u procesu boljeg rangiranja sajta.
10. novembar 2020.
|Prva objava: 10. 11. 2020.
klarapelhe.rs/blog
Šta je SEO Copywriting?
Digitalno doba u kojem živimo zahteva da se konstantno prilagođavamo promenama i trendovima i da budemo inovativni u onome što radimo. Svi oni koji se bave nekim vidom digitalnog marketinga znaju da danas više nije dovoljno opredeliti se za jednu oblast i da je neophodno istovremeno baratati sa mnogo različitih veština. Kako bi se postigli najbolji rezultati potrebno je kombinovati više marketinških tehnika, a jedna od kombinacija koja može doprineti značajno boljem rangiranju sajta na pretraživačima jeste upravo SEO Copywriting.
Sama SEO optimizacija jeste jedan sveobuhvatni posao koji zahteva korišćenje mnogo različitih tehnika i alata kako bi se ostvarilo željeno rangiranje prilikom organskih pretraga. Poznata je činjenica da ključne reči imaju ogromnu ulogu u ovom procesu, ali nije na odmet dodatno istaći njihov značaj i objasniti sve načine na koje mogu biti iskorišćene na sajtu. Upravo na ovom mestu dolazi do izražaja i veština copywritinga koja može značajno doprineti boljem i bržem rangiranju sajta na Google-u.
Ono na šta najveći broj ljudi pomisli kada se pomene termin copywriting jeste neka vrsta kreativnog pisanja koja za glavnu svrhu ima povećanje prodaje nekog proizvoda ili usluge. Iako se copywriting u praksi zaista u najvećoj meri koristi za pisanje slogana, inspirativnih tekstova i efektnih rečenica, on je u poslednje vreme dobio i jednu dodatnu ulogu koja se odnosi na određenu veštinu tehničkog pisanja koja prvenstveno podrazumeva umeće pronalaska i upotrebe adekvatnih ključnih reči unutar tekstova.
U narednim poglavljima teksta imaćete priliku da vidite u čemu leži značaj SEO copywritinga i kako ga na najbolji način možete iskoristiti prilikom procesa rangiranja sajta.
SEO optimizacija je postala neizostavni deo marketinških kampanja svih ozbiljnih kompanija i brendova. Upravo iz ovog razloga više nije dovoljno pisati samo kreativne i zanimljive tekstove, već je u svakom trenutku neophodno razmišljati i o tome da li oni sadrže važne SEO komponente. SEO pisanje, iliti SEO copywriting, pre svega podrazumeva onu vrstu pisanja koje obraća pažnju na upotrebu važnih ključnih reči i koje se oslanja na sastavljanje tekstova u skladu sa glavnim SEO pravilima.
Verujem da se na ovom mestu pitate kako je moguće napisati tekst koji sadrži veliku količinu ključnih reči, a da pritom ne zamorite vaše čitaoce? Upravo u ovome i leži sva veština kvalitetnog SEO pisanja, iz razloga što je neophodno pronaći savršenu kombinaciju pomoću koje ćete zadržati određenu dozu kreativnosti u tekstu, ali ćete mu dodati i one reči i fraze koje su bitne za dobro rangiranje sajta.
Nije nepoznata činjenica da Google botovi skeniraju celokupan sadržaj sajta i da na osnovu toga odlučuju koji sajt će bolje, a koji lošije pozicionirati u okviru samog pretraživača. Ovaj proces služi za prepoznavanje relevantnih i kvalitetnih sajtova i ovde SEO copywriting može pokazati svoj doprinos u najvećoj meri. Što tekstovi u okviru sajta sadrže veći broj adekvatnih ključnih reči, to se povećava i šansa da sajt zauzme višu poziciju u Google pretragama.
Ukoliko kažemo da dobar copywriter zna kako da publici prenese neku važnu poruku i pomogne joj u donošenju odluke, sa određenom sigurnošću možemo reći da se pred SEO copywriter-om nalazi još teži zadatak. SEO kreator sadržaja, osim što treba da bude kreativan, konstantno mora i da analizira reči, istražuje i prati ostvarene rezulate. Njegova glavna uloga, između ostalog, leži u detektovanju i rešavanju svih onih problema koji sprečavaju dobro rangiranje sajta.
Kako bi se postigli željeni ciljevi, SEO copywriting mora biti pravilno usmeren i potrebno je napisati tekst koji je pre svega gramatički i stilski ispravan, a koji osim toga sadrži i veliki broj ključnih reči i efektne pozive na akciju (call-to-action). Kao što i sami možete zaključiti, ovaj posao nije lak, ali može doneti mnogo dugoročnih benefita u pogledu optimizacije sajta.
Ukoliko želimo da naš sajt bude bolje rangiran u odnosu na konkurenciju moramo da obezbedimo da njegov sadržaj bude veoma kvalitetan i unikatan, a podrazumeva se da sam stil pisanja ima veliku ulogu u tome. Već smo pomenuli da rečenice najpre moraju stilski dobro da zvuče i da ne smeju da sadrže krupne slovne i gramatičke greške (ovo možda deluje očigledno, ali mnogi sajtovi imaju upravo ove probleme).
Tek onda kada budemo sigurni da tekst ne sadrži nikakve greške, možemo preći na drugi deo koji se odnosi na prilagođavanje sadržaja SEO potrebama. Iako ne postoji neko jasno pravilo koje možete da sledite prilikom obavljanja ovog posla, ipak je moguće izdvojiti nekoliko preporuka koje će vam pomoći da optimizujete tekst tako da se dopadne ne samo vašim čitaocima, nego i Google botovima.
Na samom početku kreiranja sadržaja za sajt važno je da razmislite o nečemu što bi moglo da bude vaš slogan. To će vam pomoći ne samo u tome da dalje razvijete priču o svom brendu, već i u tome da postanete prepoznatljivi i izdvojite se u odnosu na konkurente. Dok smišljate šta bi mogao da bude vaš slogan, treba da se zapitate o sledećim pitanjima: šta je to po čemu ste posebni i kako vaši proizvodi ili usluge pomažu vašim kupcima i konzumentima? Veoma je važno da istaknete ono po čemu ste drugačiji i da to naglasite u samim tekstovima na vašem sajta.
Ukoliko imate problema sa smišljanjem slogana, savetujem vam da zapišete sve asocijacije koje vam padnu na pamet, kao i sve ono što radite i nudite. Kada je u pitanju glavni slogan koji treba da predstavlja vaš brend, ovde imate slobodu da budete kreativni i na ovom mestu ne bi trebalo da se mnogo opterećujete ključnim rečima. Sa druge strane, u rečenicama koje prate glavni slogan i koje se nalaze u njegovoj blizini, ne bi bilo loše da dodate poneku ključnu reč koja vam je važna i koju posebno želite da targetirate.
Na slici ispod možete videti primer sa mog sajta na kome se ključna reč digitalni marketing nalazi u rečenici koja prati glavni slogan sajta.
Nakon što formulište glavni slogan, vreme je da krenete sa pisanjem sadržaja na sajtu i ovde bi trebalo da dodate sve one ključne reči i fraze putem kojih želite da vas ljudi pronađu na pretraživaču. Prvi korak koji treba da učinite pre samog ubacivanja ključnih reči na sajt jeste da ih istražite. Danas su dostupni mnogobrojni alati koji vam mogu pomoći u ovom poslu, a onaj koji ja lično najčešće koristim jeste Google Keywords Planer.
Kako biste krenuli u istraživanje, potrebno je samo da odaberete zemlju i jezik koji želite da targetirate i da ubacite listu ključnih reči za koje želite da dobijete rezultate. Nakon ovog dobićete podatke koji govore o tome koliko puta u toku jednog meseca se neka reč ili fraza pretraživala, koliku konkuretnost ima, a ponudiće vam se i dodatni predlozi i ideje koje takođe možete uvrstiti na sajt.
Ukoliko tokom istraživanja dobijete listu koja uključuje mnogo ključnih reči, logično je da ih nećete moći iskoristiti sve u istom trenutku. Iz tog razloga, savetujem vam da obeležite one reči i termine koji su vam posebno važni i putem kojih prvenstveno želite da ljudi dođu do vas. Kada napravite listu prioritetnih ključnih reči, dodajte najpe njih na sajt, dok na ostalim rečima možete raditi tokom narednih meseci. Jedina stvar za koju možemo reći da je čak i gora od toga da nemate nijednu ključnu reč na sajtu, jeste da preterate u njihovom korišćenju. Ovakvu aktivnost Google može prepoznati kao spam što bi u krajnjoj liniji moglo rezultirati potpunom uklanjanju vašeg sajta iz rangiranja.
Prva stvar na koju bi trebalo da obratite pažnju prilikom dodavanja ključnih reči jeste da ih uključite u pojedine naslove i podnaslove. I ovde ne bi trebalo da preterate, već da pronađete adekvatnu priliku da ih dodate. Na ovaj način možete pomoći vašoj publici da brže dođe do sadržaja koji je zanima.
Isto važi i za sve ostale elemente na sajtu kao što su to: paragrafi, liste, linkovi, a više reči o ovome možete pronaći u nastavku teksta. Ono što je takođe važno naglasiti na ovom mestu jeste da bi trebalo da vodite računa o tome da dodate barem približno istu količinu ključnih reči na početnoj stranici sajta i svim ostalim stranicama, kao što su to stranice o proizvodima i uslugama, blog sekcija i slično. Na onim stranicama koje vam nisu toliko važne imate čak i sjajnu priliku da eksperimentišete sa različitim kombinacijama ključnih reči.
Podnaslovi su veoma bitni delovi teksta iz razloga što, sa jedne strane, vode posetioce sajta kroz njegov sadržaj, a sa druge strane pomažu Google botovima da lakše prepoznaju njegovu relevantnost i kvalitet. Zbog toga je posebno važno da dodate nekoliko ključnih reči koje opisuju vašu ponudu u okviru njih i da značajni deo vremena provedete upravo u njihovom osmišljavanju.
Prilikom pisanja tekstova na sajtu, dobro bi bilo i da ga podelite na više kraćih paragrafa, i da ukoliko nešto navodite, dodate nekoliko buleta kako bi čitljivost vašeg teksta bila bolja. Kao što i sami vidite, SEO copywriting zahteva da istovremeno vodite računa o stilu, konciznosti i jasnosti vašeg teksta, zbog čega sam i istakla da ovaj posao nimalo nije jednostavan.
Ukoliko je sadržaj vašeg sajta jasan i čitljiv posetioci će se duže zadržavati na njemu i češće ga posećivati, što takođe može doprineti boljoj SEO optimizaciji. Kvalitetan tekst će se i u većoj meri deliti na raznim društvenim mrežama što može igrati ulogu u procesu eksternog linkovanja, a svi ti elementi zajedno odlučuju o tome na kojoj poziciji u okviru Google-a će vaš sajt biti rangiran.
Meta-tagovi sami po sebi predstavljaju izuzetno važne SEO komponente, a ono na šta biste vi trebalo da se fokusirate u procesu SEO copywriting-a, jeste na osmišljavanju kvalitetnog description meta-taga, koji se osim Google crawler-ima prikazuje i vašim posetiocima. Ovaj meta-tag ustvari predstavlja opis vašeg sajta i na samoj Google pretrazi se prikazuje odmah ispod njegovog naslova. Ukoliko ne odredite sadržaj ovog meta-taga, Google će sam preuzeti deo teksta sa vašeg sajta i staviti ga u opis, ali ovo ni u kom slučaju nije dobra praksa jer nećete imati nikakvu kontrolu nad onim što će se prikazati.
Samo pisanje meta-tagovova generalno nije posao kojim se bave copywriteri, ali ukoliko želite da sadržaj vašeg sajta bude napisan u skladu sa svim SEO standardima, morate voditi računa i o ovom aspektu. U okviru description meta-taga treba da dodate što više relevantnih ključnih reči i ovde slobodno možete izbeći kreativnost i posvetiti se isključivo tehničkom pisanju. Google algoritam u značajnoj meri obraća pažnju na meta-tagove i zbog toga je važno da ih pre svega posedujete, a zatim i da ih napišete tako da sadrže najbitnije reči koje želite da targetirate.
Početna stranica je nesumnjivo najbitniji deo svakog sajta, prvenstveno zbog toga što najveći broj korisnika započinje svoju posetu upravo na ovom mestu. Posetioci koji vas budu pronašli u okviru Google pretraga će takođe najčešće biti usmereni prvo na početnu stranicu i zbog toga je važno da ona bude upadljiva, informativna i da, kao što ste već mogli da zaključite do sada, sadrži optimalan broj ključnih reči.
Pre nego što se upustite u poduhvat zvan SEO pisanja sadržaja, biće neophodno da napravite detaljan plan i da dobro razmislite o onome što će biti napisano na sajtu. U svakom trenutku treba da znate šta je ono što želite da poručite vašoj publici i kako da to pretočite u rečenice koje će im pomoći da lakše dođu do željenih informacija. Da biste lakše uspeli u ovom poslu, treba da se zapitate o sledećim pitanjima:
Nakon što odgovorite na navedena pitanja, bićete u mogućnosti da mnogo lakše kreirate sadržaj koji će biti podjednako dobar kako vašoj publici, tako i Google algoritmu. Poznavanje publike i njenih želja jeste ključan preduslov za kvalitetnu optimizaciju, iz razloga što ljudi i pretražuju na Google-u kako bi brzo dobili informaciju koja ih zanima. Ukoliko uspete da im pružite tu informaciju pre vaših konkurenata, znači da ste uspeli u svojoj nameri i da je sadržaj vašeg sajta dobro napisan.
Kada prikupite potrebne odgovore vreme je da se vratite na listu ključnih reči koju ste dobili istraživanjem kako biste napravili strukturu početne stranice. Kako bi vam i ovaj proces bio nešto olakšan, preporučujem vam da se oslonite na sledeće savete:
Tek kada završite sa svim prethodno pomenutim procesima možete da krenete sa kreiranjem sadržaja. Već smo pomenuli da nije moguće, a nije ni dobro, da pretrpate svoj tekst ključnim rečima, tako da vam savetujem da ih prvenstveno dodate u naslove i podnaslove, zato što su mnoge marketinške studije pokazale da ključne reči upravo na ovom mestu daju najbolje rezultate. Ovo su ujedno i najvidljiviji delovi stranice i posetici će najpre pročitati naslove i podnaslove, a relevantne ključne reči ih mogu navesti da nastave sa čitanjem teksta.
Atraktivni naslovi koji pozivaju na neku vrstu angažmana će u većoj meri navesti publiku da nastavi sa čitanjem, a ključne reči im mogu pomoći da brže dođu do željenih podataka. Mislim da nije potrebno dodatno objašnjavati razlog zbog kojeg je veoma bitno da se takođe posvetite pisanju teksta u okviru call-to-action dugmeta, pošto će upravo od toga zavisiti koliki broj klikova ćete ostvariti. Ukoliko posedujte neku vrstu e-commerce sajta, ovo posebno dobija na značaju zato što na ovaj način možete u velikoj meri povećati stepen konverzija.
Stranice posvećene pojedinačnim proizvodima čine najvažniji deo svakog e-commerce sajta, odnosno onog sajta koji se bavi nekom vrstom online prodaje. Na ovim stranicama se odvija porudžbina i kupovina proizvoda i zbog toga je veoma važno kako je sadržaj na njima prezentovan. Na ovom mestu, više nego igde drugde, tekst mora da bude jasan, konzican i da poseduje konkretan poziv na akciju. Sve stranice sa proizvodima treba da budu napisane u sličnom stilu kako bi posetioci dobili bolji pregled vaše ponude, a samim tim i mnogo brže stigli do proizvoda koji ih zanima.
Sadržaj svake pojedinačne stranice o proizvodu treba da bude napisan tako da navede korisnike da kupe upravo taj proizvod. Imajući u vidu činjenicu da su oni koji su posetili stranicu nekog proizvoda već pokazali određenu dozu interesovanja za njega, uz kvalitetno napisan tekst koji sadrži dovoljnu dozu ključnih reči, možete mnogo lakše ostvariti svoj cilj i podstaći ukupan procenat konverzija. Ukoliko posedujete neku vrstu internet prodavnice, savetujem vam da se ozbiljno posvetite svakoj stranici i da za svaki proizvod napišete mnogo korisnih informacija koje se odnose na njega.
Kako biste lakše i kvalitetnije napisali i optimizovali stranice sa prozvodima, trebalo bi da se držite sledećih preporuka:
Na samom vrhu stranice koja prezentuje određeni proizvod trebalo bi da se nalaze neke opšte informacije o njemu, bez navođenja nekih specifičnosti. Ovde imate priliku da objasnite šta proizvod ustvari predstavlja i čemu je namenjen. Trebalo bi da se fokusirate na pisanje teksta koji će biti upadljiv i koji će privući posetioce da pogledaju celokupnu ponudu koju imate.
Ono o čemu takođe treba da vodite računa na ovom mestu, jeste, naravno, i dodavanje optimalnog broja ključnih reči. S obzirom na to da, ukoliko posedujete e-commerce sajt, želite da privučete posetioce upravo na stranice koje se bave određenim proizvodima, treba dobro da razmislite koje ključne reči i fraze bi vam najlakše pomogle u ostvarenju ovog cilja.
Ovaj deo stranice o proizvodima je definitivno i najbitniji zato što se ovde navode svi detalji i sve specifičnosti nekog produkta. Osim ovoga, ovo je i idealno mesto za ubacivanje veće količine ključnih reči, prvenstveno iz razloga što je ovaj deo uglavnom više posvećen tehničkim opisima. Pre nego što krenete sa pisanjem sadržaja za ovu sekciju, vratite se na listu koju ste prikupili ranije i podvucite sve one ključne reči koje možete povezati sa proizvodom koji prezentujete.
Jedan od najpoznatijih časopisa koji se bavi informacionim tehnologijama, Smashing Magazine se u nedavnom tekstu na svom portalu bavio upravo idealnim izgledom i sadržajem e-commerce stranica. Na slici ispod možete videti jedan od primera koji su naveli, a koji predstavlja dobro optimizovanu stranicu o proizvodu.
Iako ova konkretna stranica nema mnogo teksta, ipak možete videti kako su u okviru nje navedene sve važne informacije koje se tiču samog proizvoda i kako su vrlo koncizno i precizno napisane. Ukoliko želite da istaknete više stvari vezanih za vaš proizvod, slobodno možete dodati više teksta, ali se trudite da on bude jasan i konkretan kako bi vaša publika brzo došla do željenih podataka.
Stranice koje prezentuju određene proizvode postoje kako bi se na njima obavila kupovina ili porudžbina. Zbog toga je važno da, osim teksta koji opisuje sam proizvod, ova stranica poseduje i efektan poziv na akciju koji će najčešće biti prezentovan u okvir nekog dugmeta. Neki od termina koji se često koriste u ovu svrhu jesu: Poručite odmah, Kupite proizvod, Kontaktirajte nas, Pogledajte detalje i slično. Sama forma dugmeta ne dozvoljava korišćenje više od dve do tri reči, ali poziv na akciju može biti prisutan i van njega.
Tekst u okviru dugmeta treba da reflektuje ono što želite da postignete na stranici i da opiše akciju koja je vrlo konkretna. Sa druge strane, iznad i ispod samog dugmeta imate slobodu da detaljnije pozovete vašu publiku na određeni angažman. Ovde možete jasnije objasniti šta posetioci dobijaju kupovinom proizvoda, što ih može navesti da ga brže poruče.
Još jedan savet koji možete primeniti kada pišete poziv na akciju, jeste da kada dodajete ključne reči pokušate da to uradite na što prirodniji način, tako da one deluju kao sastavni deo teksta. Ovo je važno ne samo zbog posetioca, već takođe i zbog Google-ovog algoritma koji se sve više usavršava i može da prepozna veštački ubačene delove teksta. Na ovaj način oni sprečavaju kreiranje nerelevantnog i nekvalitetnog sadržaja, a ujedno i limitiraju preteranu upotrebu ključnih reči. Najbolja preporuka jeste da pre objavljivanja svakog teksta, proverite da li vam on zvuči jasno i prirodno, i da reči i termine koje želite da targetirate koristite samo na onim mestima na kojima one zaista imaju smisla.
Blog sekcija postoji na velikom broju sajtova i zbog toga je važno da posvetite pažnju i ovom delu sajta. Blog tekstovi su uglavnom najduži formati tekstova na sajtu i upravo iz ovog razloga ovde imate sjajnu priliku da implementirate solidnu količinu željenih ključnih reči.
Kao što sam navela ranije, ključne reči u svakom trenutku treba koristiti tako da imaju smisla i da doprinose jasnoći teksta, a to naročito važi za blogove. Reči mogu biti moćno oružje kojim možete uticati da vaša publika donese odgovarajuću odluku ukoliko ih pametno iskoristite. U praksi sam srela mnogo ljudi koji su blog sekciju shvatili kao prečicu do uspeha i zbog toga je "pretrpali" ključnim rečima. Krajnji ishod ovog poduhvata i sami možete da pretpostavite.
Važno je znati da SEO copywriting daje rezultate samo u onim slučajevima kada on daje jedan dodatni kvalitet tekstu. Blog tekstovi ni u kom slučaju ne bi trebalo da zvuče napadno i ubeđivački, prvenstveno iz razloga što oni imaju edukativnu i informativnu svrhu, a ne primarno prodajnu. Treba dobro da razmislite o tome koje ključne reči želite da iskoristite kako ne biste postigli kontraefekat i odbili publiku od daljeg čitanja teksta.
Najbolji način da pristupite pisanju blog teksta jeste da ispričate neku priču i da joj date određenu dozu ljudskosti, što ćete najlakše postići upotrebom prirodnog jezika i jednostavnih reči. Blok sekcija treba da vam posluži u građenju odnosa poverenja sa publikom i ovde treba da istovremeno iskombinujete veštine kreativnog i tehničkog pisanja.
Kada govorimo o bilo čemu što ima veze sa SEO optimizacijom, nemoguće je da ne pomenemo linkove. Linkovi čine ključan deo Off-Site SEO procesa, a značajnu ulogu mogu imati i prilikom pisanja sadržaja. Neke od najvećih prednosti koje vam upotreba linkova može doneti jesu sledeće:
Možete podjednako koristiti i interne i eksterne linkove, a najbolje rezultate možete očekivati upravo ukoliko budete imali obe vrste linkova na sajtu. Jedan od najefikasnijih načina da upotrebite interne linkove jeste kada vam je potrebno da nešto dodatno objasnite, zato što jednostavno možete da linkujete ka stranici vašeg sajta na kojoj se nalazi više detalja. Ukoliko na nekom delu sajta pominjete, recimo, neki proizvod, možete da linkujete ka stranici tog proizvoda (ako, podrazumeva se, posedujete online prodavnicu).
Ono na šta i ovde treba da obratite pažnju jeste da koristite interne linkove samo onda kada su oni zaista relevantni za sam tekst. Zloupotreba internih linkova može dovesti do zbunjivanja posetilaca, a i sami algoritmi će lako uočiti ovu aktivnost i kazniti vas na osnovu toga. Vodite računa i o tome da linkovi u svakom trenutku rade i da preusmeravaju posetioce na željenu stranicu, pošto u praksi često možemo videti sajtove sa velikom količinom "mrtvih" linkova što ni u kom slučaju nije dobro za SEO.
Korišćenje kvalitetnih internih linkova ima ogroman uticaj na celokupne SEO performanse i može uticati na to da vaš sajt bude rangiran bolje. Ipak, i ovde važi isto pravilo kao i sa ključnim rečima, a ono glasi da ne smete da preterate sa količinom linkova na jednoj stranici. Neka generalna praksa kojom bi trebalo da se vodite jeste da na svakih 1000 reči imate maksimum između 10 do 15 linkova.
Kao što smo to već i pomenuli, osim internih linkova, dobra ideja jeste da koristite i eksterne linkove, odnosno one linkove koji posetioce vode izvan vašeg sajta. Pre ove aktivnosti, u svakom slučaju, treba da pronađete adekvatne sajtove iz vaše industrije sa kojima biste voleli da se povežete. S obzirom na to da možete linkovati jednu reč ili više reči odjednom, ovde isto imate dobru priliku da ubacite one reči koje su vam važne i putem kojih želite da privučete novu publiku na sajt. Eksterni linkovi vam daju sjajnu priliku da dođete do šire publike i zbog toga treba da ih pametno iskoristite.
Ovaj tekst je napisan sa ciljem da se, u relativno kratkim crtama, objasni šta je to SEO copywriting i na koje konkretne načine može da vam pomogne prilikom rangiranja sajta. Kao što ste već mogli da zaključite čitajući ovaj tekst, kako biste napisali sadržaj koji može da vam pomogne u ostvarivanju ovog cilja, potrebno je da dobro poznajete kako osnove SEO optimizacije, tako i copywritinga.
U današnje vreme kada SEO dobija sve više na značaju i kada se sve više velikih kompanija i brendova odlučuje da ulaže u ovu sferu digitalnog marketinga, potrebno je koristiti sve dostupne metode kako bi se sajt pozicionirao na što višem mestu unutar Google pretraživača. Copywriting vam pruža priliku da istovremeno budete kreativni i da napišete tekst koji sadrži sve one ključne reči koje su važne za vaše poslovanje.
Neki od saveta koje sam navela u ovom tekstu mogu da vam pomognu u procesu SEO pisanja, a iz prakse mogu da vam potvrdim da ukoliko primenite samo neke od njih možete da očekujete dobre rezultate. Naravno, kao što je to slučaj i sa svim drugim marketinškim aktivnostima, i ovde morate da budete strpljivi i da ne očekujte uspeh preko noći. Rangiranje pomoću ključnih reči zahteva vreme i konstantan rad, tako da vam preporučujem da se što pre upustite u pisanje tekstova i da ih svakog meseca "osvežavate" novim rečima i terminima.
Kao i uvek, stojim vam na raspolaganju za sva dodatna pitanja i pomoć ukoliko vam je potrebna. Pišite mi utiske i komentare putem kontakt forme i poruke na društvenim mrežama. Srećno sa početkom SEO copywriting-a, a mi se vidimo vrlo uskoro sa nekim novim tekstom. :)