U okviru ovog teksta saznaćete šta su to title tagovi, koju ulogu imaju u procesu SEO optimizacije i kako bi trebalo pravilno da se definišu.
14. oktobar 2022.
|Prva objava: 14. 10. 2022.
klarapelhe.rs/blog
Šta je Title Tag i Kako Utiče na SEO?
Ukoliko želite da vaš sajt bude optimizovan i visoko rangiran na pretraživačima za važne ključne reči potrebno je da najpre obratite pažnju na osnovne SEO elemente. Šta ovo zapravo znači jeste to da primarni fokus treba da bude na tagovima i meta-tagovima koji bi trebalo da čine delove svake stranice sajta i da se potrudite da ih napišete na najoptimalniji način koji će vam dati šansu da ostvarite što bolje organske rezulate.
Bilo da tek radite na pripremi novog sajta ili želite da poboljšate trenutno rangiranje postojećih stranica, preporuka je da najpre počnete sa optimizacijom title tagova. Upravo iz tog razloga, u okviru ovog teksta pokušaću da navedem nekoliko dobrih praksi vezanih za njihovo osmišljavanje, a objasniću i na koje to načine ovi tagovi mogu uticati na bolje pozicioniranje sajta i dobijanje većeg broja klikova. Stoga, bez daljeg odlaganja, hajde da odmah pređemo na stvar i prvo vidimo šta to title tag predstavlja i na kojim ga je sve mestima moguće uočiti.
Kada kažemo termin title tag to može delovati prilično zbunjujuće, pogotovo onima koji tek ulaze u SEO svet i nisu upoznati sa njegovom terminologijom. Ali, iako zvuči kao komplikovana fraza, title tag zapravo nije ništa drugo do klikabilnog naslova neke stranice sajta koja se primarno pojavljuje u rezultatima pretraga, direktno ispod URL-a sajta.
Title tag je osnovni deo svakog HTML dokumenta bez kojeg nijedan sajt na svetu ne može da funkcioniše i bude dostupan korisnicima. Sam HTML sastoji se od head, body i footer elemenata, a title tag nalazi se u head elementu koji uglavnom sadrži informacije koje su primarno važne pretraživačima i njihovim algoritmima.
Na slici ispod možete videti kako se title tag piše u samom kodu, a kao primer uzela sam naslov mog prethodnog blog teksta.
Većina moderih CMS sistema poput WordPress-a i drugih, imaju forme i pluginove pomoću kojih je moguće ispisati tačan naziv stranice koji želite da se prikažete, bez potrebe da ulazite u kod i sami podešavate sadržaj head elementa. Ipak, kako biste zaista razumeli kako ovaj tag funckioniše potrebno je da znate koja je njegova tčna svrha i gde se nalazi, iako ćete ga u praksi najverovatnije definisati na mnogo lakši način.
Nije nepoznata činjenica da Google uzima u obzir relevantnost i optimizovanost sajta kada odlučuje na kojoj će ga tačno poziciji rangirati. Na ovu odluku pre svega utiče sadržaj koji se na samom sajtu nalazi, ali algoritmi takođe pomno posmatraju i to da li su naslovi stranica adekvatni i da li korisnici prema njima mogu zaključiti šta je tema svake stranice. Na primer, tema ovog blog teksta su title tagovi, pa bi tako bilo izuzetno loše kada bi naslov ove blog stranice glasio, recimo "Kako optimizovati slike" umesto "Šta je title tag". Algoritmi bi ovo shvatili kao pokušaj zavaravanja korisnika i ovaj blog tekst bi bio rangiran verovatno na nekoj od poslednjih stranica Google-a, ako bi se uopšte i prikazao u organskim pretragama.
Ali, i pored značajne uloge koju title tagovi imaju u ostvarivanju visokog rangiranja, važno je pomenuti i to da od toga kako su napisani u velikoj meri zavisi i to da li će neko odlučiti da klikne na naslov i poseti neku stranicu sajta. Važno je imati na umu da su naslovi stranica prva stvar koju korisnici vide kada im se sajt prikaže u pretragama i da na osnovu njega zaključuju da li on sadrži vredne informacije za njih i da li bi trebalo da ga posete. On sa jedne strane treba bude zanimljiv i privlačan, ali sa druge da takođe pravilno opisuje sadržaj neke stranice ili teksta, kao i da po mogućstvu sadrži najvažnije ključne reči, o čemu će više reči biti u nastavku.
Već prema podacima navedenim u ovom odeljku moguće je zaključiti kako su title tagovi izuzetno značajni i kako im treba posvetiti ozbiljnu pažnju i vreme. Nedavna studija čuvene kompanije SEMRush pokazala je da poboljšanje title tagova na nekom sajtu može dovesti do povećanja od čak 37% kada je u pitanju količina organskog saobraćaja. Oni koji se ne bave ovim tagovima i ne razmišljaju o naslovima stranica propuštaju ogromnu priliku i gube značajan potencijal za visoko rangiranje. Kako i sami ne biste došli u tu situaciju, u produžetku možete pronaći konkretne savete o tome kako da napišete efektne title tagove, ali ćemo pre toga kratko da pogledamo na kojim se sve mestima mogu uočiti.
U prethodnim delovima teksta već smo imali prilike da vidimo da title tagovi služe kako bi i korisnicima i algoritmima opisali sadržaj stranica sajta. Njihov značaj jedinim delom se ogleda i u činjenici što su prisutni na različitim mestima i različitim platformama zbog čega i dolaze do velikog broja ljudi. Naslovi stranica na svojevrstan način reprezentuju sajt i upućuju ljude na sadržaj koji mogu očekivati da pronađu na njemu. Zbog toga je izuzetno značajno da vodite računa o tome kako ih sastavljate i da se potrudite da oni u isto vreme reprezentuju i temu same stranice, ali i vaš lični brend ili brend vaše kompanije.
Kako biste na bolji način razumeli title tagove i njihovu svrhu, hajde da pogledamo na kojim se sve to mestima prikazuju i u kojim formama. Title tagove možete uočiti:
Kao što vidite, važnost title tagova ogleda se u činjenici da mogu biti primećeni na više različitih mesta zbog čega i treba da budu optimizovani na najbolji mogući način. Kako biste bili sigurni na šta treba da obratite pažnju prilikom pisanja ovih tagova, u narednom poglavlju osvrnuću se na neke dobre i preporučene prakse.
Naslovi su element koji ima možda i najveći uticaj na to koliko će neka stranica biti posećena i imaju odlučujući udeo kada je u pitanju broj klikova. Već samo ova činjenica dovoljno jasno ukazuje na to koliko je važno obratiti pažnju na to da svi nalovi na sajtu budu napisani na kreativan i zanimljiv način, i da uz to prate najbitnije SEO prakse. Ovo u stvari znači da je prilikom sastavljanja naslova neophodno misliti na čitaoce i algoritme u isto vreme. Sam naslov bi trebalo da pruži precizan i jasan opis sadržaja stranice kako bi korisnici odmah razumeli šta mogu da saznaju na njoj, ali pored toga bi dobro bilo i da sadrži neke ključne reči i da bude napisan u formi u kojoj bi ljudi zaista vršili pretrage na internetu.
Ukoliko posmatarate, recimo, naslov ovog teksta, možete uočiti da je on formulisan na način koji liči na neku realnu Google pretragu. Oni koje zanima šta je to title tag i kako utiče na optimizaciju sajta bi prilikom pretrage kucali nešto slično ovome: 'kako napisati title tag', 'šta je title tag', 'title tag i optimizacija sajta' i tome slično. Da mi je primarni cilj bio da napišem naslov samo za čitaoce, sigurno bih se odlučila za neku atraktivniju varijantu, ali sam morala da vodim računa i o tome da bude u skladu sa popularnim i traženim frazama kako bih bila u prilici da ostvarim dobro rangiranje sa ovim blog tekstom.
SEO pisanje i klasičan copywriting nisu ista stvar iz razloga što se copywriteri trude da pišu kreativne, izazovne i zanimljive tekstove i naslove, dok svi mi koji se na neki način bavimo optimizacijom sajtova moramo da pazimo na ključne reči, dužinu naslova, red reči i ostale faktore koji utiču na dobar SEO. Kako biste znali na šta treba da obratite pažnju kada pišete title tagove i kako bi vaši naslovi bili u skladu sa najboljim SEO praksama, u nastavku ovog poglavlja delim sa vama savete koje ja redovno primenjujem kako prilikom pisanja ličnih tekstova, tako i u radu sa klijentima.
Kada pišete title tagove:
Prilikom sastavljanja title tagova koji će vam pružiti priliku za visoko rangiranje, savet je da se upotrebljavaju reči u formi pitanja. Svi oni naslovi koji počinju rečima kao što su to Šta, Kako, Zašto, Gde i Kada, imaju veliku šansu da privuku značajan broj klikova iz razloga što odgovaraju realnim pretragama i najveći broj korisnika će odgovor na željeno pitanje upravo pokušati da dobije putem nekog pitanja. Pre pisanja naslova poželjno je izvršiti kratko istraživanje i ispitati koja su to česta i popularna pitanja vezana za temu o kojoj pišete na geografskoj lokaciji na kojoj se vaša targetirana publika nalazi. Ovo će vam omogućiti da sastavite listu najčešćih pitanja koje kasnije možete preoblikovati i preformulisati u naslov vaše stranice.
Jedna od čestih nedoumica kada je u pitanju pisanje title tagova jeste da li treba navesti ime kompanije ili brenda u okviru njega. Prost odgovor bi bio da ih je poželjno dodati u sam naslov stranice sajta kad god postoji prilika za to zato što jasno ukazuju korisnicima na čijem sajtu mogu pronaći željeni odgovor i zato što ovo može imati pozitivan uticaj na proces jačanja vašeg brenda. Ovo je možda i jedan od najređih primera kada se savetuje različito definisanje samog naslova stranice (koji se definiše u H1 tagu) i title taga, jer bi u njemu bilo poželjno da naznačite ime sajta/kompanije dok bi u regularnom naslovu to u svakom slučaju trebalo da izbegnete.
Kao što to možete primetiti, na mom sajtu title tag uvek sadrži i ima sajta - klarapelhe.rs iz razloga što na taj način ljudi koji me ne poznaju mogu da čuju za mene kada naiđu na sajt u pretragama. Ovo je naročito poželjno za e-commerce sajtove na kojima se prodaju različiti proizvodi jer samo ova aktivnost može imati presudan uticaj na količinu klikova kao i na stvaranje odnosa poverenja sa potencijalnim kupcima.
Verujem da je skoro svima poznato da su ključne reči one fraze oko kojih gradimo čitavu stranicu sajta i koje primarno dodajemo u njen sadržaj. Pomoću njih targetiramo željenu publiku i nastojimo da se naš sajt prikaže u pretraga svima onima koji pretražuju termine koji se nalaze na našem sajtu. Kako bi poboljšali šanse za ostvarivanjem željenog rangiranja preporučljivo je i da se najvažnije ključne reči dodaju u okviru title tagova i naslova stranica i da čine njihovu srž. Google algoritmi koriste title tagove kako bi pomoću njih procenili relevantnost vašeg sajta, razumeli sadržaj stranica i na osnovu toga odlučili kojim korisnicima će prikazati sajt.
Zbog toga je važno da oni sadrže najvažniju ključnu reč, a preporuka je da se u samom title tagu držite jedne reči i da ne širite naslov prevelikim brojem ključnih reči što samo može proizvesti kontraefekat. Jedna od stvari koja pravi razliku između dobro i loše optimizovanog sajta jeste umeće pronalaska savršenog balansa i mere, a ovo se posebno odnosi na količinu ključnih reči koje se dodaju u sadržaj. Bitno je da razumete koja je to reč najvažnija za svaku stranicu i da se fokusirate upravo na nju prilikom pisanja naslova.
Kada je u pitanju broj karaktera koje title tag treba da sadrži, neka generalna preporuka glasi da je požejno da budu ograničeni na 50-60 reči. Glavni razlog za ovo pravilo jeste taj što Google i ostali pretraživači prikazuju samo toliko karaktera, a ukoliko vaš title tag bude duži od toga neće biti prikazan u celosti. Ovo je nešto bi trebalo da izbegnete iz razloga što nepotpun title tag deluje nedorečeno, pa čak i neprofesionalno i ovo može odvući korisnike od toga da posete vaš sajt, ma koliko dužina naslova mogla delovati kao beznačajan faktor.
Iako 60 karaktera deluje prilično limitirajuće i nedovoljno, uz malo truda i fokusa moguće je napisati kvalitetan i koncizan title tag koji će sadržati sve najbitnije informacije. Title tag, kao i sam naslov stranice, za koje je u velikom broju slučajeva poželjno da budu formulisani na isti ili bar sličan način, treba da korisnicima prenesu najvažniju informaciju o sadržaju stranice i da sadrže ključnu reč, a sve ostale detalje možete preneti u ostalim poglavljima stranice. Title tag i inače treba da bude veoma jasan, precizno definisan i kratak, a limit postavljen od strane algoritama vam samo može pomoći da bolje razmislite o smislu vaših stranica i pronađete najbolju formulaciju njihovih suština i namera.
Čitajući ovaj tekst već ste bili u prilici da uočite kako title tag može imati presudan uticaj na to da li će neko kliknuti i posetiti vaš sajt ili ne. Pomoću njega korisnici stiču prvobitan utisak o sadržaju pojedinačnih stranica i procenjuju da li su u dovoljnoj meri relevantne za njih. Zbog toga ih je neophodno definisati na način da budu deskriptivni i informativni kako bi bilu u stanju da prilično precizno opišu sadržaj svake stranice sajta. S obzirom na ograničenje u broju karaktera o kojem smo govorli u prethodnom odeljku, ovo nije nimalo lak zadatak zato što prenošenje adekvatne poruke upotrebom malog broja reči iziskuje prilično veliko iskustvo i zavidne veštine. Ali to ne znači da ukoliko ste početnik nećete biti u stanju da napišete koncizan i kvalitetan title tag, samo će vam verovatno biti potrebno nešto više vremena da ga definišete.
Kako biste sebi barem malo olakšali ovaj zadatak, preporuka je da pre pisanja title taga zapišete sve važne ključne reči i da razmislite o tome koju to informaciju primarno želite da prenesete vašim naslovom. To će vam pomoći da odvojite bitno od nebitnog i da pažnju usmerite na pravu suštinu vaše stranice. Isto tako, trebalo bi i da promislite šta bi vašu ciljnu publiku zanimalo i da definišete title tag u skladu sa tim, kao što sam ja pokušala da učinim u ovom tekstu. Savet je da zamislite sebe u njihovoj situaciji i da se zapitate kakav naslov bi vama privukao pažnju i šta je to što bi vas nateralo da kliknete na neku stranicu. Ova metoda vam može pomoći da sažmete deskriptivnost i informativnost u formi jednog title taga do 60 karaktera iz razloga što će vam biti mnogo jasnije koje ključne reči treba da koristite i kako da na najkoncizniji način definišete sadržaj stranice koju želite da predstavite.
Kada govorimo o title tagovima i njihovom uticaju na pravilnu optimizaciju sajta, gotovo je nemoguće ne osvrnuti se i na neke od najčešćih grešaka koje se javljaju prilikom njihovog pisanja, a koje imaju uticaj na celokupan SEO. Za pravilno sastavljanje title tagova nije dovoljno navesti samo preporuke kojih bi trebalo da se držite, već je isto tako važno napomenuti sve one prakse koje po svaku cenu treba da izbegnete. Iako na prvi pogled može delovati kako je ovaj segment optimizacije isuviše mali da bi mogao izazivati bilo kakve probleme, moram da vas razočaram i kažem da to u stvarnosti nije slučaj i da je i te kako neophodno povesti računa o ispravnom i kvalitetnom pisanju naslova.
Kako ne biste došli u situaciju da vam se neka greška dogodi, u okviru ovog poglavlja prećićemo kroz nekoliko loših praksi koje se najčešće ponavljaju i sa kojima sam tokom svog dosadašnjeg rada imala najviše prilika da se sretnem. Ukoliko na vreme uspete da razumete šta sve treba da izbegnete i zbog čega nepravilni načini pisanja i odabira title tagova mogu imati negativan uticaj na organsko rangiranje vašeg sajta, biće vam mnogo lakše da ih ne ponavljate.
Greške koje se učestalo javljaju kada su title tagovi u pitanju jesu sledeće:
Jedna od vrlo čestih grešaka koje sam viđala na mnogim sajtovima jesu duplikovani title tagovi koji se ponavljaju na različitim stranicama. Pojedine kompanije i brendovi kao title tag određuju ime sajta ili mu daju neku dodatnu deskripciju koju zatim ponavljaju svuda gde imaju priliku za to. Ovo je izuzetno loša praksa iz više razloga, a primarno zbog toga što na ovaj način korisnici ne vide same nazive pojedinačnih stranica, već svuda viđaju isti ili sličan naslov što otežava laku navigaciju kroz sajt.
Oni koji primenjuju ovu taktiku oslanjaju se više na glavne naslove u okviru samih tekstova (koji su definisani u okviru H1 taga) dok title tagove pišu generički i samo ih kopiraju na sve nove stranice koje dodaju. Osim toga što je ovakav način sastavljanja title tagova loš za same posetioce sajta, ima izuzetno loš efekat i na algoritme koji ovako podešene naslove mogu okarakterisati kao duplikovan sadržaj što se ponekad kažnjava i potpunim izbacivanjem sajta iz organskih rezulata što je nešto što po svaku cenu želite da izbegnete. Zbog toga, ne budite lenji i potrudite se da svaka stranica ima svoj zaseban title tag koji je relevantan za nju i kojim se na adekvatan način opisuje njen sadržaj.
U delu posvećenom preporukama za pravilno pisanje title tagova kao neko bazično pravilo za njihovo sastavljanje navela sam to da ne bi trebalo da prelaze 50 do 60 karaktera. Sa druge strane, sada govorimo o jednom drugom, naizgled kontradiktornom savetu, da ne treba da budu ni previše kratki kako ne bi izgubili na informativnosti. Iako ovo zaista može delovati nelogično, u praksi je moguće pronaći idealnu nijansu između prekratkog i predugačkog title taga, i 60 karaktera zaista i predstavlja odgovarajuću meru. Ponekad se dešava, posebno kod e-commerce sajtova, da kompanije kao title tagove pojedinačnih stranica proizvoda postavljaju skraćenice ili oznake koje za same korisnike nemaju nikakvo značenje.
Ovakvi title tagovi ne samo da su isuviše kratki već zaista i ne donose nikakvu vrednost niti za korisnike niti za algoritme, pa je savet da ih u svakoj prilici izbegnete. Kada se odlučujete za title tagove vašeg sajta, nastojte da zaista iskoristite do 60 karaktera koji će i biti prikazani u okviru pretraga i potrudite se da sažeto opišete sadržaj svake stranice koju želite da optimizujete. Ponekad je čak bolje i da napišete duži naslov koji možda i neće biti u celosti prikazan nego da se odlučite za prekratku opciju koja ne sadrži nikakav opis niti daje dovoljno informacija.
Iako je glavna svrha pisanja title tagova dostizanje boljeg organskog rangiranja, pa i pored toga što oni treba da prate najbolje SEO prakse, to ni u kom slučaju ne znači da treba preterati sa ovom aktivnošću i isuviše optimizovati naslove. Kao što je to slučaj i sa svim ostalim aspektima SEO-a, i ovde je neophodno pronaći ravnotežu i meru između nikakve i prevelike optimizacije. U praksi se neretko dešava da oni koji pročitaju savete vezane za pisanje title tagova pogrešno pomisle da ih je potrebno pretrpati ključnim rečima i ubaciti što više relevantnih termina sa stranica. Ovo u nekim situacijama može biti čak i lošija opcija od toga da se ne radi ni na kakvoj optimizaciji naslova iz razloga što moderni algoritmi umeju da prepoznaju ovakvu aktivnost i mogu je sankcionisati nekim vidom uklanjanja iz rezultata pretraga.
Isto kao što je to slučaj i sa dužinom title taga, i ovde je čak bolje uopšte ne optimizovati title tag nego to učiniti na pogrešan i preteran način iz razloga što to može imati negativnije i dugotrajnije posledice. Ipak, smatram da nije toliko teško pronaći savršen balans i orijentisati se oko jedne, glavne ključne reči u naslovu dok se ostale mogu uvrstiti u sam sadržaj stranice. Kada je SEO u pitanju, kvalitet uvek more ići ispred kvantiteta i ono što je važno jeste promišljeno razmišljanje o suštini title tagova, a ne njihovo puko prenatrpavanje nepotrebnim i besmislenim terminima.
Ova greška donekle je slična prethodno pomenutoj koja se odnosi na pisanje isuviše kratkih title tagova zato što se mnoge kompanije odlučuju za upotrebu skraćenica kako bi održale naslov do poželjnih 60 karaktera. Iako skraćenice mogu biti korisne za mnoge aspekte copywritinga, to nikako nije slučaj kada je u pitanju rad na SEO optimizaciji. Prvi razlog zbog kojeg treba izbegavati skraćenice u title tagovima jeste taj što već na prvi pogled mogu delovati nejasno i neprofesionalno. Teško je zamisliti da će svaki korisnik biti u stanju da ih razume, a svakako ne želimo da ih zbunjujemo ili im oduzimamo vreme potrebno za tumačenje svake pojedinačne skraćenice. Sa druge strane, ovo nije dobra ideja ni kada su algoritmi u pitanju zato što oni tek neće biti u mogućnosti da procesuiraju šta koja skraćenica znači.
Postoji mnogo različitih načina putem kojih je moguće skratiti title tagove, ali morate biti malo kreativniji i izbegavati lenja rešenja. Ukoliko želite da title tagovima poboljšate šanse za visoko organsko rangiranje, skraćenice nisu vaši saveznici iz razloga što u njih ne možete ubaciti ključne reči, a čak možete prouzrokovati i manji broj klikova na stranice zato što korisnici neće moći da shvate pravu suštinu njihovih sadržina. Zbog toga vam savetujem da ih po svaku cenu izbegavate, pa čak i ako su opšte poznate i da naslov sastavite samo od celovitih i smislenih reči.
Još jedna značajna greška koju je važno pomenuti u ovom segmentu teksta odnosi se na pisanje title tagova koji nemaju nikakvu vrednost i koji korisnicima ne pružaju dovoljno opisa i informacija. U praksi se ovo najčešće odnosi na onaj tip naslova koji zvuče isuviše marketinški i prodajno i koji ni na koji način ne prezentuju samu suštinu neke stranice. Kao jedan primer mogli bismo da zamislimo naslove koji zvuče nešto poput ovoga "Najkvalitetnija bela tehnika", "Jeftina garderoba" i tome slično, jer se ovakvi naslovi najčešće i vezuju za e-commerce sajtove. Title tagovi, niti bilo koji drugi aspekt SEO-a ni u kom slučaju nisu dobar izbor za promotivne aktivnosti i ovo nije mesto gde treba da istaknete neku karakteristiku ili vrednost vaših proizvoda i usluga. Prodajni title tagovi mogu delovati samo odbojno korsnicima, a da ne pominjemo tek algoritme koji iz njih neće moći da izvuku nikakvu ključnu reč ili frazu.
Kao što sam to već više puta ponovila do sada, title tagovi treba da služe kao neka vrsta osnovnog orijentira korisnicima koji će na osnovu njih moći da zaključe šta je sadržaj neke stranice. To je glavna vrednost koju bi trebalo da donose, i ako ne uspeju da prenesu poruku o suštini neke stranice, onda za same korisnike nemaju nikakav smisao što znači da će se teško na osnovu njih odlučiti da kliknu na naslov i posete sajt. Title tagovi nisu mesto za našu ličnu promociju i ne treba da služe nama već našoj publici koja izvlači potrebne informacije iz njih. Ako nameravate da privučete veću količinu poseta na neke stranice sajta, važno je da posmatrate title tagove na ovaj način jer od toga koliko ih vi sami pravilno razumete zavisi i to kolike ćete rezultate sa njima postizati.
Glavna i osnovna svrha ovog teksta bila je objašnjenje osnovnog koncepta title taga, kao jednog od najznačajnijih pojmova kada je u pitanju SEO optimizacija. Bez obzira na to da li ste i sami SEO stručnjak ili vas ova tema zanima kako biste samostalno radili na poboljšanju vašeg sajta, važno je da temeljno razumete na šta se ovaj pojam odnosi i da usvojite neke od preporučenih praksi pisanja naslova. Kao što ste imali priliku da uvidite čitajući ovaj tekst, značaj ovih tagova najpre se ogleda u činjenici da su vidljivi na više različitih mesta i da od njih u velikoj meri zavisi koliko korisnika će klikunuti na vaš sajt kada im se on prikaže u rezultatima pretraga. I pored toga što ovaj element na prvi pogled može delovati malo i nedovoljno bitno, praksa je pokazala da title tagovi i te kako utiču na to na kojoj poziciji ćete se rangirati i koliko poseta će vaš sajt generisati na mesečnom nivou.
Kada su u pitanju saveti kojih bi trebalo da se držite kada se odlučujete za odabir title tagova, mogli bismo reći da je lista prilično uska što uveliko olakšava ovaj zadatak. Kao kratku rekapitulaciju, mogu navesti da prilikom pisanja naslova treba da vodite računa o tome da sadrže bar jednu ključnu reč, da budu između 50-60 karaktera, da budu unikatni i dovoljno informativni, da se ne ponavljaju, da ističu ime vaše kompanije ili brenda, kao i da korisnicima pružaju neku vrednost. Naravno, pored ovih, moguće je izvući i širi spisak preporuka, ali su osnovni, navedeni saveti i više nego doovljni za početak i ukoliko njih budete sledili vaš sajt će imati kvalitetne i optimizovane tagove. Dok i sama nisam počela aktivnije da se bavim SEO poslom nisam znala koliki broj sajtova, pa čak i onih velikih i poznatih, poseduje neadekvatne i nepravilno napisane title tagove i vrlo često sam imala zadatak da ih modifikujem kako bi odgovarali najboljim SEO standardima.
Upravo na osnovu mojih ličnih iskustava sam i odlučila da napišem ovaj tekst i da vam ukažem na neke značajne preporuke, kao i da naglasim greške koje se često jvaljaju i koje bi trebalo po svaku cenu da izbegnete. Mnoge stvari se, naravno, najbolje uče kroz aktivan rad i kada i sami počnete da razmišljate o title tagovima sigurna sam da ćete doći do novih zaključaka koji će vam pomoći da title tagove sastavljate kvalitetno i sa lakoćom. Moj glavni zadatak ovde bio je da vas uputim na značaj title tagova, i nadam se da sam barem malo uspela u tome. Kao i uvek, ukoliko vam je potrebna bilo koja pomoć ili ako imate neo dodatno pitanje, možete me kontaktirati putem kontakt forme na sajtu ili na nekoj od društvenih mreža. :)