Saznajte koje strategije u okviru Google Ads-a vam mogu pomoći u tome da privučete veći broj klikova na vaše oglase.
06. mart 2020.
|Prva objava: 25. 05. 2020.
klarapelhe.rs/blog
Kako Povećati Broj Klikova na Google Ads-u?
Nije nepoznata činjenica da se svet marketinga nezaustavljivo širi i da danas imamo mnogo više mogućnosti za plasiranje naših reklama ili oglasa nego što je to ranije bio slučaj. Iako su razne društvene platforme u poslednje vreme postale veoma popularno mesto za oglašavanje, Google reklame se i dalje nalaze na tronu iz jednostavnog razloga što je veći broj onih ljudi koji upotrebljavaju internet pretraživače od onih koji koriste društvene mreže.
Za razliku od, recimo, reklamiranja na Facebook-u ili Instagram-u koje pogoduje određenim industrijama i granama poslovanja, možemo sa određenom sigurnošću reći da ne postoji kompanija ili brend kome ne odgovara oglašavanje na Google-u. Jedna od velikih prednosti ovog internet pretraživača leži i u podatku da čak 50% internet korisnika ne zna da napravi razliku između plaćenih i organskih rezultata pretraga. Ovaj podatak nam ujedno govori i o tome da su Google oglasi mnogo suptilniji u odnosu na sve ostale vrste oglasa, ili drugačije rečeno, ova vrsta oglasa se na samom Google-u javlja samo u onim situacijama kada je neko već pokazao određeno interesovanje za našu ponudu tako što je tražio frazu koja se odnosi na naš proizvod ili uslugu.
Prema istraživanjima koje je sprovela američka kompanija Clutch, Google Ads reklame u čak 80% slučajeva pomažu da se ojača svest o nekom brendu i u značajnoj meri utiču na odluku o kupovini nekog proizvoda. Još koristan statistički podatak iz ove analize jeste taj da je 49% ispitanika potvrdilo da je barem jednom prilikom Google pretraga kliknulo na neki oglas. Svi ovi podaci nam veoma slikovito i uverljivo govore o ogromnom potencijalu koji Google Ads ima, kao i o benefitima koje možemo ostvariti ukoliko se odlučimo za oglašavanje putem ovog alata.
Nakon što smo naveli neke od glavnih argumenata za oglašavanje putem Google-a, ostaje nam još jedno značajno pitanje, a ono se odnosi na načine na koje možemo ostvariti željene rezultate koristeći ovu vrstu oglasa. Iako Google Ads kampanje mogu imati različite ciljeve (kao što su to, na primer, povećanje prodaje, veći saobraćaj na vebsajtu, korišćenje neke aplikacije i slično), naš glavni zadatak prilikom kreiranja Google Ads oglasa jeste, naravno, da privučemo što veći broj klikova na njih. Jednom kada navedemo ljude da kliknu na oglas i posete naš sajt, od tog momenta postoji i povećana šansa da će se odlučiti da nas kontaktiraju ili čak da će postati naši stalni kupci ili klijenti.
U nastavku ovog teksta pažnju ćemo posvetiti svim onim strategijama koje nam mogu pomoći da povećamo broj klikova na oglase. Saveti koji ćete ovde pronaći bazirani su kako na metodama koje koriste najveći svetski marketinški stručnjaci, tako i na mom ličnom iskustvu i načinima koji su se u mom radu pokazali kao vrlo uspešni i korisni. Kao što je to slučaj i u svim ostalim oblastima digitalnog marketinga, i Google Ads reklamiranje zahteva određenu dozu eksperimentisanja i kombinovanja različitih metoda kako bi se na kraju postigli svi zacrtani ciljevi.
Kao što sam to i naglasila u uvodnom poglavlju, fokus ovog dela teksta biće na nekim od glavnih strategija uz koje ćete privući veću količinu klikova na vaš oglas. Saveti kojih bi trebalo da se pridržavate su sledeći:
Ključne reči su jedan od najbitnijih elemenata kada su Google Ads oglasi u pitanju. Od toga kako su one postavljene, i da li su prilagođene cilju koji se želi postići, u velikoj meri zavisi koliko puta će ljudi kliknuti na vaš oglas. Pre samog pisanja ključnih reči treba da se zapitate koje termine na Google-u bi pretraživali vaši potencijalni klijente. Ukoliko, na primer, prodajete parfeme online, neki od termina koje biste mogli da uključite u pretragu jesu: prodaja parfema online, parfemi cena, naručivanje parfema i slično. U okviru samih Google Ads kampanja možete dodati više različitih reči, ali za sam tekst oglasa je veoma bitno da pronađete one ključne reči koje "prodaju", odnosno one za koje procenjujete da će ljudima u najvećoj meri privući pažnju.
Na slici ispod prikazan je prozor u okviru kojeg se unosi tekst oglasa u okviru Google Ads Search kampanja. Upravo na ovom mestu bi trebalo da uključite što više onih reči koje su bitne za vaše poslovanje, a koje se pritom i često traže na samom Google-u.
Greška koja se često ponavlja kod početnika jeste ta što se veći značaj pridaje stilu pisanja teksta nego njegovoj jasnoći. Iako je naravno bitno da tekst vašeg oglasa bude sastavljen u skladu sa gramatičkim standarima, smatram da on nije mesto na kome treba da pokažete svu kreativnost ili lepršavost vašeg stila. Uvek imajte u vidu to da je Google Ads u suštini jedan tehnički alat koji kao svoju glavnu svrhu ima prodaju nekog proizvoda ili usluge. Drugim rečima, potencijalne kupce vašeg proizvoga više zanima suština vašeg oglasa, a manje njegova forma.
Prilikom sastavljanja teksta oglasa vodite računa o tome da on bude koncizan, jasan i da sadrži barem jednu ili dve bitne ključne reči. Identične ključne reči možete iskoristiti i više puta u istom tekstu, ali se bar potrudite da im promenite redosled u rečenici ili da ih povežete u nekoj drugačijoj sintagmi. Generalno smatram da je taktika dodavanja klučnih reči veoma bitna i da je ovom aspektu neophodno posvetiti naročitu pažnju.
Ad extension-i, kao što im i samo ime kaže, predstavljaju dodatke (iliti ekstenzije) koji se dodaju uz Google Ads oglase kako bi se ljudima pružilo još informacija o proizvodima ili uslugama koje nudimo. Postoji više vrsta ekstenzija koje se mogu priključiti uz oglas, a što više njih budete koristili imaćete i veću šansu za njegovo bolje rangiranje. S obzirom na to da Google vodi računa o tome da ljudima koji pretražuju određene termine prikaže samo relevantne rezultate, što više korisnih podataka se bude našlo u vašem oglasu, to će on imati i bolji quality score, a samim tim će i veći broj ljudi dobiti priliku da klikne na njega.
Sitelink ekstenzije kao glavni cilj imaju dodavanje linkova sa našeg sajta koje nismo mogli da postavimo u okviru osnovnog teksta oglasa. Ova opcija može biti veoma korisna pogotovo u onim situacijama kada posetioce želimo da preusmerimo na više različitih stranica sajta. Samo dodavanje ekstenzije sastoji se od unošenja željenog linka kao i propratnog teksta koji će se naći ispod njega.
Na slici iznad prikazan je izgled Sitelink extension prozora u okviru kojeg se unose željeni linkovi koji treba da prate vaš oglas.
Ova ekstenzija je usmerena na telefonske pozive pa je naročito korisna onima koji se oglašavaju kako bi privukli veću količinu poziva. Najveća prednost ove esktenzije leži u tome što ljudi mogu odmah pozvati broj koji se prikaže na oglasu, pod uslovom da pretragu vrše na svom mobilnom telefonu.
Ukoliko se uz ovu ekstenziju instalira i Google broj, dobija se mogućnost snimanja telefonskih razgovora koji su posledica klika na reklamu. Osim ovoga, u okviru Google Ads konverzija možete podesiti telefonske razgovore kao cilj vaše kampanje i na taj način pratiti njenu uspešnost.
Callout ekstenzije predstavljaju dodatne linije teksta koje uglavnom služe za prezentovanje nekih propratnih usluga koje nudimo. Te usluge, recimo, mogu biti: besplatna dostava, poklon koji se dodeljuje uz kupovinu nekog proizvoda, akcije, kuponi i tome slično. Ovaj dodatak može biti veoma koristan pogotovo ako se uzme u obzir činjenica da je osnovni tekst Google Ads oglasa strogo ograničen po broju dozvoljenih slovnih karaktera, pa uz pomoću Callout ekstenzije možete istaći sve bitne podatke vezane za vašu ponudu.
Display URL je ona URL adresa koja se prikazuje uz sam oglas i to uglavnom direktno ispod njegovog naslova. Ono što je bitno znati jeste da ovaj URL možemo da kreiramo po svojoj volji, odnosno on ne samo da ne mora, već uglavnom ni nije pravi URL link koji se nalazi na samom sajtu. Imenovanje ovog URL-a bi trebalo da bude povezano sa ključnim rečima koje su nam važne, odnosno sa onim terminima za koje pretpostavljamo da će ljudi pretraživati.
S obzirom na to da možemo uneti svega 30 karaktera za definisanje display URL-a, moramo dobro razmisliti o tome koji pojmovi su nam važni. Ukoliko uspemo dobro da odredimo tekst URL-a, značajno povećavamo šansu da ćemo privući pažnju željene publike i da će ona na kraju i kliknuti na naš oglas.
Kada je u pitanju podešavanje budžeta naših Google Ads kampanja, uglavnom imamo izbor između dve strategije: da postignemo maksimalni broj klikova tako što će nam sam Google algoritam pomoći u raspodeli budžeta, ili da samostalno podešavamo bid-ove, odnosno cenu koju smo spremni da platimo za klik na pojedinačnu ključnu reč. Prva strategija se uglavnom preporučuje na samom početku kreiranja kampanja, ali ukoliko je ona već neko vreme aktivna, možete i sami pokušati da eksperimentišete sa različitim bid-ovima.
Na slici ispod možete videti kako izgleda deo u okviru Settings-a u koji se odnosi na podešavanje bid-a, odnosno cene jednog klika.
Osnovno pravilo kojim treba da se vodite jeste da za najbitnije ključne reči izdvojite našto veću sumu novca, a da za ostale pojmove podesite onoliki bid koji će vam obezbediti da se vaš oglas prikaže među prvim rezultatima u Google pretrazi. Iako budžet koji ulažete u vaš oglas nije sam po sebi dovoljna garancija da ćete postići željeni uspeh, on jeste jedan od najbitnijih faktora za privlačenje većeg broja klikova. Imate zaista mnogo prostora za različita testiranja kada je podešavanje bid-ova u pitanju, od smanjivanja i pojačavanja cene u određenim vremenskim intervalima do direktnog takmičenja sa vašim konkurentima koje možete prestići ako uložite veću sumu novca u odnosu na njih.
Definisanje publike je ključni deo podešavanja kampanja na svim digitalnim kanalima. Ukoliko želite da privučete veliki broj klikova na Google Ads oglas, morate najpre dobro upoznati svoju publiku kako biste odredili baš one ključne reči koje će ih navesti da pogledaju vašu ponudu.
Osnovne stvari koje bi trebalo da istražite o svojoj publici jesu: kako se informišu, kako formulišu svoje Google pretrage, koji deo vaše ponude bi mogao da im privuče najviše pažnje i slično. Iako nije lako doći do svih ovih informacija, važno je napraviti makar osnovni profil ličnosti za koju smatrate da bi bila zainteresovana za vaš proizvod ili uslugu i postaviti se na njeno mesto. Ono što, recimo, možete učiniti jeste to da napišete listu ključnih pojmova za koje pretpostavljate da ih vaša publika pretražuje. Ove reči kasnije možete iskoristiti i u samom tekstu vašeg oglasa.
Jednom kada uspete da kvalitetno profilišete svoju publiku, biće vam mnogo lakše da dođete do ključnih reči koje će podstaći interakciju sa njima i koje će vam doneti željene rezultate. S obzirom na to da tekst oglasa treba da predstavlja rešenje određenog problema koji vaš proizvod ili usluga mogu da ponude ljudima, nije potrebno dodatno objašnjavati značaj ove strategije za definisanje oglasnih kampanja.
Ukoliko poslujete u okviru industrije u kojoj postoji mnogo drugih kompanija koje se bave istim poslom kao i vi, onda se vrlo lako može dogoditi da ćete imati problem prilikom rangiranja vašeg oglasa. Kao što to već verovatno znate, Google Ads nalikuje aukciji u kojoj se mnogo različitih ljudi nadmeće kako bi dobilo najbolju ponudu. Upravo iz ovog razloga, ako imate problem da rangirate svoj oglas (jer su neki od vaših konkurenata uvek ispred vas), možete se poslužiti strategijom korišćenja ključnih reči sa njihovog sajta u tekstu vašeg oglasa.
Ono što se takođe može učiniti, jeste da se samo ime vaših glavnih konkurenata pomene u tekstu oglasa, tako što će se, na primer, napraviti neka vrsta komparacije između vas i njih. Ova metoda nekima od vas možda deluje kao neki vid manipulacije i među marketinškim stručnjacima zaista i postoji određena vrsta diskusije o ovoj temi, ali sam želela da je pomenem iz razloga što mnogo ljudi tvrdi da im je upravo ona donela veliki broj klikova.
Ukoliko ne želite da direktno pomenete konkurente u oglasu, možete i istražiti ključne reči koje oni koriste u svojim oglasima. Postoji nekoliko alata koji mogu izvršiti ovu analizu ali se oni uglavnom plaćaju. Ono što svakako možete učiniti jeste da posmatrate oglase vaše konkurencije i da zabeležite ključne pojmove koji se često ponavljaju. Lično još uvek nisam koristila ovu strategiju, ali vi možete razmoriti sve njene prednosti i mane i na osnovu toga odlučiti da li ćete je upotrebiti u svojim kampanjama.
Google Ads se, kao i veliki broj drugih alata za digitalni marketing, konstantno razvija i menja, a jedna od bitnih promena koja je uvedena pre dve godine jeste dodavanje još jedne Headline linije u tekstualne oglase. Headline-ovi, kao što im i samo ime govori, predstavljaju naslove koji se prikazuju na samom vrhu naših oglasa. Danas imamo mogućnost da dodamo čak 3 naslova, a dužina svakog od njih ograničena je na 30 karaktera, što je i prikazano na slici ispod.
Kako biste povećali šansu za privlačenje većeg broja klikova na oglase, preporučujem vam da uvek koristite sva tri naslova. Google-ov algoritam preferira deskriptivnije oglase jer se na taj način pružaju dodatne informacije ljudima koji se interesuju za vašu ponudu. Ovo je, između ostalog, i sjajna prilika da kažete nešto više o svom proizvodu ili usluzi, pa se potrudite da u samom naslovu navedete one stvaro koje vas ističe u odnosu na druge.
Negative keywords su one ključne reči koje koristimo kako bismo isključili prikazivanje oglasa za određene termine. Ako se vratimo na primer sa online prodajom parfema, možemo zamisliti situaciju u kojoj se bavimo isključivo prodajom ženskih parfema. Kako ne bismo bespotrebno trošili novac na klikove onih ljudi kojima su potrebni muški parfemi, možemo jednostavno da isključimo reč muški iz naših ključnih reči. U skladu sa ovim bismo mogli da dodamo negative keyword, tako što bismo definisali frazu kao online prodaja parfema - muški.Ovako određen pojam bi značio da se naši oglasi ne bi prikazivali onim ljudima, koji bi na primer, pretraživali frazu prodaja muških parfema.
Iako se ova strategija ne odnosi direktno na povećanje broja klikova, ona je veoma značajna zato što uz negative keywords-e izbegavamo trošenje novca na nerelevantne klikove i čuvamo ga samo za one klikove koji mogu uticati na povećanje prodaje. Na slici ispod možete videti primer jedne negative ključne reči, kao i sam prozor u okviru Google Ads-a u kojem se definišu ovi termini.
Glavna svrha ovog teksta bila je da se navedu one strategije koje vam mogu pomoći da povećate uspešnost vaših Google Ads kampanja. Ukoliko budete koristili barem neke od njih, sigurna sam da ćete ubrzo primetiti napredak, ali je isto tako bitno da zapamtite da je za dobre rezultate potrebno da prođe određeno vreme. Samo povećanje klikova na vaše oglase u svakom slučaju neće doći preko noći, već je potrebno da strpljivo i pažljivo radite na optimizaciji kampanja. Iz sopstvenog iskustva mogu da kažem da sam primetila da određeni broj ljudi smatra da je kreiranje i vođenje Google Ads kampanja lak i jednostavan posao, ali svako ko ima bar malo iskustva sa radom u ovom alatu zna da je takvo mišljenje daleko od istinitog.
Kada sastavljate Google oglase, morate voditi računa o mnogo različitih stvari, kao što su to: dobro istražene ključne reči, kvalitetno napisan oglas, detaljno profilisanje publike i slično. Ono što je takođe važno jeste to da se ne plašite neuspeha, odnosno da testirate različite strategije bez obzira na to da li će vam odmah doneti željene rezultate. Uvek budite usmereni na dugoročne ciljeve i samouvereno eksperimentišite sa raznim metodama. Jednom kada pronađete strategije koje dobro funkcionišu biće vam mnogo lakše da pravite sve naredne kampanje.
Ono što je takođe bitno naglasiti jeste da sami rezultati u velikoj meri zavise i od toga za koju industriju pravite Google oglase. Konkurencija jednostavno nije ista u svim poslovanjima pa ćete negde lakše doći do većeg broja klikova, dok ćete za neke industrije morati da uložite nešto više napora. Ono što je u svakom slučaju sigurno jeste to da vam obe situacije mogu biti korisne i da ćete iz svakog iskustva mnogo toga naučiti. Zbog toga vam savetujem da već danas krenete sa testiranjem različitih metoda, a ukoliko vam je potrebna dodatna pomoć na tom putu, slobodno me kontaktirajte i napišite mi svoja iskustva. :)